سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن سنگ لغزنده ای که گامهای دانشمندان بر آن استوار نمی ماند، آز است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

عماد مهاجر


نه به این سادگی!

مناظره هاشمی و قرضاوی انجام شد.

فردی ناشناس درباره این مناظره در پایگاه(( الف)) http://www.alef.ir/content/view/5155/نوشته بود:

((سلام . گفتگو انجام شد . اما آنچنان که انتظار می‌رفت مفید فایده نبود . وقتش کم بود و حرفهای تکراری در این یک ساعت 5 دقیقه کم زیاد گفته شد .

قرضاوی اصلا منافس سیاسی هاشمی نیست و یک شخصیت عمدتا مذهبی است ... و عین یک نوار یک سری اتهامات بی اساس را تکرار می‌کرد که همه اهل سنت هم مشغول تکرار آن هستند بدون اینکه دلیلی بر آن وجود داشته باشد .

هاشمی چندان در موضوع عراق تبحر نداشت . در جواب اتهامات قرضاوی در این مناظره اشاره‌ای به روزانه بطور متوسط 50 شهید شیعه نشد ... و اتهام به شیعه بسته شد که اهل سنت را از خانه‌های خود هجرت می‌دهد و اهل سنت را می‌کشد ( کاری که صدام در طول 30 سال با شیعه و سنی کرد و ساختار جمعیتی شهرها را تغییر داد ، و باز هم هاشمی به این مهم اشاره ای نکرد ) . چندین بار از آقای هاشمی خواسته شد که چرا علمای شیعه فتوا نمی‌دهند که کشتن اهل سنت حرام است . اما آقای هاشمی در حالی که همین دو سه روز پیش آیت الله سیستانی بیانیه‌ای در دفاع از اهل سنت و برائت آنان از اعمال تروریستی سامرا ابلاغ کرده بود ، هیچگونه اشاره ای بدان نکرد و گوئی که از آن اطلاع نداشت ... تنها اشاره ای عمومی به علمای ایران کرد .

به شیعه تهمت زده شد که چرا حکم جهاد علیه اشغالگران نمی‌دهد ، آقای هاشمی نیز پاسخ داد که همه ما می‌گوئیم که اشغالگر باید برود . اما می‌توانست بطور مشخصی ذکر کند که مرجعیت عراق نیز بطور مشخص در تمام اطلاعیه‌های خود خروج اشغالگران را خواستار شده و هیچ نماینده ای از اشغالگران را به حضور نپذیرفته است . باز هم می‌گذاریم به حساب عدم در صحنه بودن آقای هاشمی در مورد موضوع عراق ( به نظر من البته ) .

چیزی که آقای هاشمی به نظرم متوجه نشد ، تکرار بیش از حد سلطه ایران بر عراق بود ،‌این لولوخورخوره‌ای است که بسیاری از سنی‌ها را با آن می‌ترسانند ... و آقای هاشمی با سکوت خود و صرفا صحبت کردن در مورد مرجعیت ایران تا حدودی آن را تایید کرد ...

در نتیجه وقت مناظره کم بود ... اما مناظره کاملا مؤدبانه و متمدنانه‌ای از سوی دو نماینده دو طرف بود ... این مناظرات باید خیلی بیشتر باشد . ما نباید منتظر باشیم که الجزیره چنین مناظراتی را برقرار کند و سیاست عمومی الجزیره با این آرامش و متانت نمی‌خواند . بنده از ابتدا افسوس خوردم چرا العالم این گفتگو را برقرار نکرده است ... مسئولین کشور ما باید دائم از العالم که شبکه خودمان است بخواهند این مناظرات را انجام دهند و موضوع را برای مسلمانان روشن کنند . چون نهضت پردازش و گسترش دروغ ، به طرز فجیعی در خاورمیانه بر ضد ایران در حال پیشرفت است و اگر نجنبیم حمایت مردمی منطقه را از دست می‌دهیم . ))

این دوست ناشناس که از برخی غفلت های آقای هاشمی در مناظره با قرضاوی گله داشتند ،همه آنهارا به حساب در صحنه عراق نبودن ایشان گذاشتند که تحلیل خوبی است اما در باره آقای  هاشمی پذیرفتنی نیست.
کسانی که ایشان را می شناسند و رفتارهای سیاسی-مذهبی-اجتماعی او را دنبال می کنند می دانند که چنان نیست!
آنچه مسلم است هاشمی در پی ابراز وجود و اثبات شخصیت فراجناحی ، فرامذهبی،فراکشوری و فرا منطقه ای خود است و اگر به فتاوای علمای شیعه اشاره نمی کند به همین دلیل است .
بنده مخالف بازکردن این ماجرا بیش از این هستم (قبلا در یادداشتهای دیگر گفته ام 
)اما درباره این مناظره باید به یک نکته ،سربسته اشاره کنم و بگذرم:
هر چهار امام فقهی برادران اهل سنت (علاوه بر آنکه با خلفای زمان خود مشکل داشتند) نوعا  با احترام به یکی از علویون ،  اَعمال سیاسی و رهبری اجتماعی او را پذیرفته اند و جالب این که علویون مذکور و قیام و قیادتشان از جریانات انحرافی شیعه و علویون به شمار می روند.(انحرافی نسبت به خط اصلی امامان معصوم که بعضاً زحمات امامان را بی نتیجه می گذاشتند!)
فاعتبروا !



عماد مهاجر ::: جمعه 85/11/27::: ساعت 7:45 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 3
کل بازدید :72124
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
عماد مهاجر
این وبلاگ تابلوی یادداشت های پراکنده ایست که در جاهای مختلف نوشته ام و ترجیح دادم یکجا به نمایش درآیند.
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لینک دوستان<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<